MINTATÁJÉKOZTATÓ

MINTATÁJÉKOZTATÓ

1.       Kellékszavatosság:

Milyen esetben élhet a kellékszavatosság jogával?

Ön, az M&M Logic Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg a kellékszavatosság igénye alapján?

Javítás vagy csere igény lehetőségét kérheti. Amennyiben a javítást vagy cserét nem kérte, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől.

Milyen határidőben érvényesítheti a kellékszavatosság igényét?

A hiba észlelésekor köteles késedelem nélkül jelezni. Amennyiben fogyasztónak minősül, a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. A szerződés teljesítésétől számított egy éves - fogyasztók esetén két éves – elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Milyen egyéb feltétele van a kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a hiba közlésén túl nincs más feltétel, ha igazolja, hogy a terméket a vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap után, Ön köteles bizonyítani, hogy a felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

1.       Termékszavatosság:

Milyen esetben élhet a termékszavatosság jogával?

Kizárólag fogyasztónak minősülő vásárló jogosult ennek a jognak a gyakorlására.

Milyen jogok illetik meg a termékszavatosság igénye alapján?

Ön kizárólag a hibás termék cseréjét vagy javítását kérheti.

Milyen határidőben érvényesítheti a termékszavatosság igényét?

Ön a termékszavatossági igényét a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti.

Kivel szemben és milyen feltétellel érvényesítheti a termékszavatossági igényét?

A termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja, a termék hibáját Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül a termékszavatossági kötelezettsége alól?

Amennyiben bizonyítani tudja:

-          a terméket nem üzleti tevékenységi körében gyártotta, illetve hozta forgalomba vagy

-          a hiba a tudomány és technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

-          a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak elegendő egy okot bizonyítania. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem lehet érvényesíteni. Termékszavatossági igény sikeres érvényesítése esetén, a kicserélt/kijavított termékre kellékszavatossági igény érvényesíthető.

2.       Jótállás:

Milyen esetben élhet a jótállás jogával?

A 151/2003. (IX, 22.) Korm. rendelet mellékletében meghatározott tartós fogyasztási cikknek minősülő termék értékesítése esetén, az ilyen fogyasztási cikk hibája esetén kizárólag a fogyasztónak minősülő megrendelő a vételár függvényében

-        10 000-100 000 forintig: az átvételtől vagy a vállalkozás általi üzembe helyezéstől számított 1 éven belül

-        100 001-250 000 forintig: az átvételtől vagy a vállalkozás általi üzembe helyezéstől számított 2 éven belül

-        250 001 forint felett: az átvételtől vagy a vállalkozás általi üzembe helyezéstől számított 3 éven belül

jótállási igényt érvényesíthet.

Milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg a jótállás alapján?

Ön a tartós fogyasztási cikk hibája esetén a fenti határidőkön belül jótállási igényt érvényesíthet a vállalkozással szemben, feltéve, ha fogyasztónak minősül.

Amennyiben Ön a fogyasztási cikket az átadástól számított 6 hónapon túl helyezteti üzembe, akkor az átadás napja lesz a jótállás kezdő időpontja.

Kijavítás esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amíg a fogyasztó a cikket nem használhatta.

 

Jótállási igényét a Fogyasztó a kellékszavatosságnál rögzítettek szerint érvényesítheti, azzal a kivétellel, hogy a tartós fogyasztási cikk hibája esetében az átvételtől számított 3 munkanapon belül érvényesített csereigény esetén a Kereskedő a terméket kicseréli, ha a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. Ezen túli bejelentés esetén ha a kijavítás/kicserélés időtartama meghaladja a 15 napot, akkor a vállalkozás köteles tájékoztatni Önt ennek várható időtartamáról. Ez a tájékoztatás az Ön előzetes hozzájárulása esetén elektronikus úton, vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történhet meg.

A Fogyasztó kijavítás iránti igényét a jótállási jegyen feltüntetett garanciális szerviznél közvetlenül is érvényesítheti.

A vállalkozás a fogyasztási cikk cseréjére, ha pedig ez nem lehetséges, a vételár visszafizetésére köteles:

-        ha az első javítás során kiderül, hogy a cikk nem javítható, és a fogyasztó másként nem rendelkezik;

-        ha a jótállási időtartam alatt a cikk három javítás után ismét meghibásodik, és a fogyasztó eltérően nem rendelkezik;

-        ha a fogyasztó nem igényli a vételár leszállítását, és nem kíván javítást;

-        ha a kijavításra az igény közlésétől számított 30 napig nem kerül sor.

A cserére, visszafizetésre 8 napon belül sort kell keríteni.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A Vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, ill. termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesítheti.